Obřadní onkologický rituál v konzumním chrámu McDonalds

23.10.2011 09:30

 

Ne, děkuji, odpověděl jsem hrdě a připadal jsem si jako blbec, vlastně vrah, který právě zavraždil deset malých černoušků, celých těch asi dalších 30 metrů, které jsem popojížděl od mikrofonu, kam hlásíte objednávku.

"Já se u toho meka prostě musím jednou za čas zastavit.  Vím, že mi bude blbě, vím, že to mé tělo nestráví, ale prostě mne to nějak přitahuje, mám už z toho ze synem takový rituál", říká mi tuhle moje kolegyně z redakce.

Ne, nebudu tady dělat fúúúj McDonalds a nikdy a podobné pózy, které často slyšíme od militantních vegetariánů či jiných ránů. Ne. Občas tam také vejdu, ale spíš než že bych se nějak dobře najedl (i když ty chemikálie, co do toho dávaj, se jim fakt povedly a chutnaj docela povedeně!), studuju tam prostředí. Zejména od doby, co mi kolega marný oznámil výsledky laboratorní analýzy potravin z této prodejny. No s potravinami to nemá co dělat, spíš s "travinami", ale už se o tom přesvědčili i lidé, kteří nechali toto "jídlo" stát půl roku jen tak stát venku. Nestalo se s ním.. vůbec nic! Nedávno tato zpráva proběhla masmédii, kupodivu i českými, která jinak holdují pro vše globální a emerické. Zůstalo prostě tak, jak bylo, akorát trošku zgumovatělo.Žádná plíseň, hlodavci se toho ani nedotkli. Jojo, už nám dávají umělou (s)travu, jen nám to jaksi ještě neřekli, že? Že jsou oblíbené hranloky a nugety i omáčky plné nanočástic, o kterých ještě dnes věTci zatím diskutují, zda ano, nebo ne, tuší asi málo kdo. Proč tam jsou a co tam mají s lidským tělem udělat? Můžeme jen hádat.

Co se dá v McD studovat? Všechno! Studuji zákazníky, prodejce, osvětlení, akce, nové výrobky, způsob nafocení a barvy pozadí.. Mc Donald´s, založený jednou chytrou českou hlavou, má totiž všechno neskutečně zmáknuté. Nikoliv však jen po stránce obchodní, ale po stránce.. náboženské! Právě tím lidi tolik dostává. Všimněte si. Vejdete do prodejny, kde je normální, spíš podnormální osvětlení. Co je naplno osvětlené a přesvětlené, je oltář. Tedy, prodejní pult. Jen místo svatých obrazů jsou tam obrazy svatých meků. Všichni na vás mluví naprosto stejným stylem. Samotné logo vypadá jako brána, vlastně dvě, kdo by nechtěl vejít, že? Záchody vždy čisté a voňavé..

Lidé jsou nesmírně konzervativní a proto jdou do meka i v cizině, přestože za stejnou sumu, možná dokonce levněji, by ochutnali (a pochutnali) i místní speciality.

Pane, zrovna konáme akci (celebrujeme mši) na podporu nemocných dětí. Uslyšel jsem minule v mikrofonu, kdy jsem se zastavil u McDrivu (to je takové to aby lidi nemuseli už vystupovat ani z auta, tak vám to hoděj přímo oknem dovnitř, pokud byste netušili, co to je, díky tomu máte možnost veškeré kalorie od meka vstřebat ještě daleko hlouběji a trvanlivěji). Přispějete dvaceti korunami? No... chvíli jsem byl ticho a uvažoval. Uvnitř mne právě bojovalo to, že mi přece dvacka nic neudělá s tím, že zásadně odmítám chemoterapii jako metodu léčení, neb ji považuji spíše za zabíjení (tuhle jsem četl článek se spalovačem mrtvol, lidé po chemoterapii hoří zhruba o třetinu až polovinu času déle.. věděli jste to!?) a tím, že desítky, nebo spíše stovky tisíc investuji často do jiné formy, zřejmě mnohem účinnější, pomoci lidem, aniž bych z toho měl jakýkoli zisk (teď nemyslím zrovna portál OSUD, i když občas i ten mi přijde jako charita).

Ne, děkuji, odpověděl jsem hrdě a připadal jsem si jako blbec, vlastně vrah, který právě zavraždil deset malých černoušků, celých těch asi dalších 30 metrů, které jsem popojížděl od mikrofonu, kam hlásíte objednávku. Kromě toho, že to celé odbavení urychluje, tak má také vystupňovat vaší touhu konečně dostat u okénka onen žádaný balíček. A opravdu: když jsem přijel až k okénku, slečna na mne vrhla nevraživý pohled.

Ale třeba se mi to jen zdálo, kdo ví. Třeba jsou ti z Mc Donalds opravdu dobří hoši, kteří jen dělají dobře svůj byznys, protože mají lidi dokonale prokouklé.

Ale někteří už začínají prokoukávat McDonalds. V jednom americkém městě jim zakázali přidávat k výrobkům pro děti hračky. To jde totiž silně pod pás. Děti baští jen tak mimoděk a hamburger jim jde přímo tam, kam má - do podvědomí. A poté je o dalších 30-40 let zisku vystaráno.

Takže? Pochválen buď pan svatý mekus, až na věky!

 

K tomu uvádí jeden z našich čtenářů v diskusi:

Najdete si na you tube subliminalni reklamy od mc donalds... Oni vi proc nuti na klipu z tusim 87 zpivat deti nahlas sborove s ronaldem mcdonaldem a kyvat pritom hlavou nahoru a dolu... To uz totiz neoficialne existovala metoda neumarketingu (v cr s tim pracuje napr agentura phd) ktery cili dokonale pouze na urcite casti mozku (ktere napr rozhoduji o validite ceny, vhodnosti chuti atd) a diky pohupovani hlavami a hlasitemu sborovemu opakovani dochazelo k podminovani...a tvorbe reflexu mcdonalds logo=spoustec pozitivnich emoci.Mcdonalds ma genialni agentury, ktere mimo jine dotahly koncept Happy meals tedy jidlo a hracka /samozrejme naaahodne spojeni s popularnim Disneyem=zase ti sami co to ridi/ Diky spojeni hracky od Disneyho a jidla plneho tech spravnych a navykovych aditiv se vrstvily kotvy=pozitivni neuroasociace... Pak uz staci jen naucit deti chodit slavit narozeniny do meka a je to dalsi kurva silna kotva (spilecne zazitky plne hracek,kamaradu a radosti...) Tak se rodi dozivotbi konzumenti....Ve finale staci s castou frekvenci zvonit na zvonek jako u Pavlovovych psu a reakce je jasna... proto maji tak casto reklamu v tv cilenou na porady co sleduji deti,proto sponzoruji ms ve fotbale...druha cilova skupina jsou muzi ti neradi sedi v restauraci a casto spechaji s jidlem.... I proto sponzoring ms ve fotbale... A jak na zeny? ano pres deti (mami kup mi...) a pres kafe a salaty proto je tam maji (vidite zeny od maca chodit se salatem ne s burgerama...) Celkove koncept mcdonalds je uzasna masinerie dokonalosti! Vite v cem podnika mcdonalds? Potraviny? Stravovani? NE! Jsou to nemovitosti! Na vsech nejlepsich adresach na svete najdete meka... Ano je to tak - restaurace atd jsou jen duvodem proc maji franchisanti platit tolik penez za pronajem.To jidlo je uz nyni jen vedlejsi /ale pro franchisanta hlavni/ duvod byznysu... Take je zajimave placeni lidi a samotna priprava jidla- jadro je v blbuvzdornosti a predvidavosti= muze to varit blbev nebo student za min. Mzdu. Vse je totiz prednaprogramovano (kdy vyndat hranolky, jak dlouho je smazit, 3x stisk tlacitka=3Dcl napohe atd...) Chyby jsou vylouceny a diky tomu lze zamestnat kohokoliv a mit vysokou fluktuaci protoze zaucit se je snadne...Doporucuji knihu pana Rittera-Mcdonaldizace...

a pokud budete jíst hamburgry častěji, než je zdrávo (zdrávo to není vůbec!), tak skončíte jako ten šašek od Mc Donalds!

Zdroj:Osud